درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش اومدید. فقط نظر یادتون نره نظرات شما عزیزان به بهتر شدن این وب کمک میکنه.


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 178
بازدید کل : 37211
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



Online User

فال امروز



IranSkin go Up
تفریحی - سرگرمی - آموزشی
جمعه 18 بهمن 1392برچسب:, :: 9:19 ::  نويسنده : مهدی

تيم فوتبال رئال مادريد در ورزشگاه خانگي خود در دربي مادريد به پيروزي قاطع دست يافت.

در نخستين ديدار از دور رفت نيمه نهايي جام حذفي اسپانيا موسوم به کوپا دل‌ري، تيم فوتبال رئال مادريد در ورزشگاه خانگي خود سانتياگو برنابئو در دربي مادريد ميزبان اتلتيکو مادريد صدرنشين فعلي لاليگا بود که اين ديدار در نهايت با برد قاطعانه 3 بر صفر رئال مادريد به پايان رسيد تا رئال با خيالي آسوده به بازي برگشت فکر کند و يک قدم به فينال اين رقابت‌ها نزديک‌تر شود.

به گزارش فارس، در اين ديدار اينسوا در دقيقه 17 (گل به خودي)، خوزه رودريگز 57 و مراندا 73 (گل به خودي) براي رئال گلزني کردند.



جمعه 18 بهمن 1392برچسب:, :: 9:18 ::  نويسنده : مهدی

گل ديرهنگام ژروينيو رم را به بردي دراماتيک مقابل ناپولي در دور رفت نيمه‌نهايي جام حذفي ايتاليا رساند.

رم اوضاع بهتري نسبت به ناپولي دارد اما مردان بنيتس هم دو گل ارزشمند در خانه حريف زدند.

گل ديرهنگام ژروينيو رم را به بردي دراماتيک مقابل ناپولي در دور رفت نيمه‌نهايي جام حذفي ايتاليا رساند.

رم تلاش مي‌کند به دهمين قهرماني خود در جام حذفي برسد و نيمه اول را هم عالي آغاز کرد، به‌ويژه که در اين هفته سري آ به دليل شرايط جوي تنها 9 دقيقه بازي کرده بود!

روي اولين حمله جدي رم بود که ژروينيو در دقيقه 13 گل زد. او روي پاس عالي فرانچسکو توتي توانست از آنتوني ريوير بگذرد و با خونسردي په‌په رينا را جا بگذارد و دروازه خالي را باز کند. ري‌وير دقايقي بعد مصدوم شد و جايش را به بازيکن جديد ناپولي، فوزي غلام داد.

رم در دقيقه 32 با شوت تماشايي پاي چپ کوين استروتمن از فاصله 25 متر به گل دوم رسيد.

ناپولي در دقيقه 47 به گل رسيد. پاس گونسالو ايگواين با برخورد به مهدي بن‌عطيه به تير دروازه رم برخورد کرد و سپس توپ به مورگان دسانکتيس، دروازه‌بان سابق ناپولي خورد و به درون دروازه غلتيد.

دريس مرتنس در فاصله 20 دقيقه به پايان مسابقه گل تساوي را زد. روي ايگواين خطا شد اما داور آوانتاژ اعلام کرد و توپ به مرتنس رسيد و او با گذر از لئاندرو کاستان دروازه دسانکتيس را گشود.

در نهايت ژروينيو در دقيقه 88 گل برتري رم را زد. او که مقابل يوونتوس در دور قبل هم رم را پيروز کرده بود توپ را روي حرکت الساندرو فلورنتزي گرفت و توپ را از سمت تير نزديک‌تر به درون دروازه فرستاد.



جمعه 18 بهمن 1392برچسب:, :: 9:12 ::  نويسنده : مهدی

ليون با غلبه بر ترويه به فينال جام اتحاديه فرانسه راه پيدا کرد و حريف قهرمان فصل گذشته لوشامپيونه شد.

در دومين بازي از مرحله نيمه نهايي جام اتحاديه فرانسه، شب گذشته ليون در ورزشگاه ژرلان ميزبان تيم دسته دومي ترويه بود و اين تيم را با نتيجه 2 بر يک شکست داد.

به نقل از تسنيم،الکساندر لاکازاته در دقيقه 16 و بافتيمبي گوميس در قيقه 26 براي ليون و تياگو ژاوير در دقيقه 34 براي ترويه گلزني کردند. با اين نتيجه ليون راهي فينال شد، بازي که در آن بايد برابر پاري‌سن‌ژرمن قهرمان فصل گذشته ليگ دسته اول فوتبال فرانسه قرار بگيرد.

بازي فينال جام اتحاديه 19 آوريل (30 فروردين) در ورزشگاه استاده فرانس شهر پاريس برگزار خواهد شد.



جمعه 18 بهمن 1392برچسب:, :: 9:12 ::  نويسنده : مهدی

دروازه‌بان برزيلي تيم فوتبال پرسپوليس دیروز براي ديدن فيلم تمشک به فيلم فجر رفت.

در روزهايي که بازيکنان پرسپوليس در اعتصاب به سر مي‌برند وقت اين بازيکنان براي برخي از امور بازتر شده اما جالب است بدانيد با دعوت از نيلسون، دروازه‌بان برزيلي تيم فوتبال پرسپوليس دیشب به فيلم فجر رفت.

به نقل از فارس، او فيلم تمشک که در آن نيکي کريمي هنرنمايي مي‌کرد را از نزديک تماشا کرد و پس از ديدن فيلم از عوامل و بازيگران تعريف و تمجيد کرد.

اين در شرايطي است که نيلسون قرار است در برخي ديگر از فيلم‌هاي فجر نيز حضور داشته باشد.



جمعه 18 بهمن 1392برچسب:, :: 9:11 ::  نويسنده : مهدی

پيروزي بارسلونا برابر رئال سوسيه‌داد

بارسلونا با برد دو بر صفر مقابل رئال سوسيه‌داد از حالا خود را در فينال کوپا دل‌ري مي‌بيند.

به احتمال زياد شاهد ديدار بارسا و رئال در فينال جام حذفي خواهيم بود.

بارسلونا هم با برد دو بر صفر مقابل رئال سوسيه‌داد از حالا خود را در فينال کوپا دل‌ري مي‌بيند.

رئال مادريد در ديگر ديدار دور رفت نيمه‌نهايي توانست اتلتيکو را سه بر صفر شکست دهد و بارسا هم سوسيه‌داد ده‌نفره را دو بر صفر برد.

سوسيه‌داد در دقايق ابتدايي در ضدحملات خطرناک نشان مي‌داد و يک بار شوت آنتوان گريزمن روي پاس کارلوس ولا را خوسه پينتو عالي دفع کرد. اما سپس توفان حملات بارسا آغاز شد و اين تيم موقعيت‌هاي فراواني را با درخشش سوبيکاراي و با بداقبالي از دست داد.

در يکي از اين حملات بود که ضربه ايستگاهي ليونل مسي به تير دروازه حريف برخورد کرد.

داور در نيمه اول چندين اشتباه داشت. او دو خطاي خشن پياپي سوسيه‌داد، که يکي از ضربه بدي با آرنج به صورت فابرگاس بود را با دادن کارت جريمه نکرد، و اشتباه بزرگ او اين بود که خطاي پنالتي واضح خاوير ماسچرانو روي ولا را ناديده گرفت؛ خطايي که مي‌توانست منجر به کارت قرمز براي بازيکن آرژانتيني شود.

لحظاتي پس از آن صحنه بود که سرخيو بوسکتس روي پاس پدرو با ضربه‌اي دقيق دروازه حريف را باز کرد و سپس اينيگو مارتينس به دليل اعتراض شديد به داور کارت قرمز گرفت.

فشار بارسا در نيمه دوم هم شديد بود و اين تيم در دقيقه 60 به گل دوم رسيد. الکسيس سانچس در فراري عالي روي پاس فابرگاس به پيش تاخت و ضربه او را سوبيکاراي دفع کرد و توپ به تير خورد، اما زماني که يون آنسوتگي تلاش کرد توپ را دور کند توپ به دروازه‌بان برخورد کرد و به درون دروازه رفت.

مردان تاتا مارتينو به حملات خود ادامه دادند اما نتوانستند گل ديگري بزنند و بازي با همان نتيجه به پايان رسيد.


جمعه 18 بهمن 1392برچسب:, :: 9:9 ::  نويسنده : مهدی

علي پروين دیشب با حسين هدايتي ديداري دو ساعته داشت.

پس از اعتصاب بازيکنان پرسپوليس در دو روز گذشته که منجر به ناراحتي علي دايي و درد‌دل‌هاي او در مصاحبه‌اي شد، علي پروين نيز پيگيري‌هاي خود را براي دريافت پول چند برابر کرد که بالاخره با موافقت حسين هدايتي امشب جلسه‌اي 120 دقيقه‌اي بين پروين و هدايتي برگزار شد.

در اين جلسه در خصوص مسائل مختلف از جمله حل مشکل مالي بازيکنان پرسپوليس بحث و گفت‌وگو شد و طرفين نيز به توافقات بسيار خوبي رسيدند، حال بايد ديد با اين وضعيت پرسپوليسي‌ها از اعتصاب در تمرينات خود دست خواهند برداشت يا خير.



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 11:13 ::  نويسنده : مهدی

اپ ميکر قابليت ساخت اپ براي سه سيستم عامل برتر يعني iOS, Android و Windows Mobile را دارد. پس در اين صفحه با توجه به نيازتان با زدن Choose this کنار نام هر سيستم عامل به صفحه ساخت اپ براي گزينه مورد نظر وارد مي شويد.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگر شما هم علاقه زيادي به ساخت اپليکيشني خصوصي براي سايت خود و يا کاري به خصوص را داريد و وقت کافي براي يادگرفتن زبانهاي برنامه نويسي ديگر را نداريد و يا اين کار در تخصص شما نيست اين مطلب را بخوانيد تا شما را با يکي ديگر از کارهايي که در دنياي ديجيتال ساده شده اند آشنا سازيم.

براي ساخت اپ بدون داشتن دانش برنامه نويسي سايت ها و برنامه هاي زيادي وجود دارند:

Infinite Monkeys
Buzztouch
Appsbar
Runrev Livecode
Telerik Icenium
و AppMakr سرويس هايي هستند که به آساني مي توانيد "اپ" خود را با آن ها بسازيد.

AppMakr سرويسي است که قصد ارائه آموزش آن را داريم و دليل آن هم سادگي بوده و به راحتي مي توانيد آخرين پست هاي سايت را در يک اپ به کاربرانتان بدهيد.

اما به ياد داشته باشيد ساير سرويس ها از تابع هاي بيشتري برخوردارند مانند Infinite Monkeys که داراي تابع هاي فراواني مانند اخبار، آر اس اس، موزيک، ويدئو، عکس، متن، لينک، اتصال به شبکه هاي اجتماعي، نقشه و… است، اما نحوه کار آن ها هم تنها استفاده از موس و درگ اند دراپ است پس به پيشنهاد من تمامي سرويس ها را آزمايش کرده تا به مورد دلخواه خود دست يابيد.

ابتدا به سايت http://www.appmakr.com برويد.

چون ساخت اپ در اين سايت نيازمند عضويت در آن است پس ابتدا Register بزنيد تا وارد صفحه عضويت شويد.

بعد از وارد کردن ايميل و رمز عبور و اتمام عضويت در بالاي صفحه اصلي سايت Login را زده تا به صفحه ورود هدايت شده و سپس با زدن ايميل و رمز عبور به داشبورد خود انتقال داده شويد. به گزارش گویاآی تی، براي آغاز ساخت اپ Create a New App را از منوي سمت چپ بزنيد.

اپ ميکر قابليت ساخت اپ براي سه سيستم عامل برتر يعني iOS, Android و Windows Mobile را دارد. پس در اين صفحه با توجه به نيازتان با زدن Choose this کنار نام هر سيستم عامل به صفحه ساخت اپ براي گزينه مورد نظر وارد مي شويد.

در صفحه بعد آدرس سايت و يا RSS مورد نظر را وارد کرده و Create App! را بزنيد.

در مرحله بعد بر روي سرور سايت پردازش هايي براي هماهنگي با لينک وب شما و ايجاد اپ خواهد شد که پس از اتمام اتوماتيک به صفحه بعد يعني به صفحه شخصي سازي انتقال داده خواهيد شد.

در اين صفحه مي توانيد نام اپ، آيکن و عکس ورودي اپ را از يک آدرس يا از کامپيوترتان انتخاب کنيد.

همانطور که مي بينيد در بالاي آپشن ها، منوهايي براي شخصي سازي بيشتر اپ وجود دارند.
Tabs براي اضافه کردن يک منوي ديگر مانند Home و يا گذاشتن يک فيد و يا يک آلبوم تصاوير در اپ و حتي قابليت کدنويسي و شخصي سازي ظاهري اپ با CSS و Javascript مي باشد.

Customize براي افزودن هدر به اپ و تغيير رنگ متن ها مي باشد.

تب App Info نيز براي وارد کردن اطلاعاتي درباره اپ مانند عنوان، توضيحات، آدرس سايت، راه ارتباطي، قيمت اپ و… است.

تب Monterize نيز براي ارتقا‌ي رتبه کاربري براي داشتن امکانات و قابليت هاي بيشتر است.
در آخر براي اتمام کارها بر روي تب Publish برويد که در اين صفحه مي توانيد ميزان کيفيت اپتان را در يک بار ببينيد و در پايان براي ساخت کامند Build App را بزنيد تا به صفحه نهايي انتقال داده شده که در اين صفحه با زدن install app manually و Download app اپليکيشن برايتان دانلود شود.



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 11:11 ::  نويسنده : مهدی

 

در این مقاله درباره آشنایی با جاوا و J2EE بحث شده.


لینک دانلود 2300kb

رمز فایل: honarestaniha.ir



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 11:9 ::  نويسنده : مهدی

انواع متغیرها:

متغیرها در ویژوال بیسیک به دو دسته عددی و غیر عددی تقسیم بندی می شوند. داده های عددی نیز خود به دو گروه صحیح و اعشاری تقسیم می شوند. داده های غیر عددی شامل داده های منطقی ، رشته ای ، تاریخ و زمان و شیء می باشند ، که هر کدام را به اختصار توضیح می دهیم.

الف) متغیرهای عددی :

در زیر جدولی از این نوع برحسب میزان حافظه اشغالی مرتب شده اند، که دانستن آن برای پیشروی در آموختن لازم است:



باره قابل قبول
نوع متغیر

۰ تا ۲۵۵
Byte

۳۲۷۶۷- تا ۳۲۷۶۸
Integer

۲۱۴۷۴۸۳۶۷- تا ۲۱۴۷۴۸۳۶۴۸
Long




تمام متغیرهایی که از یکی از این سه نوع تعریف شوند فقط پذیرای اعداد صحیح خواهند بود. اگر یک عدد اعشاری به این نوع متغیرها نسبت داده شود فقط قسمت صحیح عدد در متغیر قرار می گیرد.

انواع متغیرهای اعشاری هم به این صورت هستند:



بازه قابل قبول
نوع متغیر

گستره وسیعی با ۶ رقم اعشار
Single

گستره وسیعی با ۱۴ رقم اعشار
Double

۴ رقم اعشار
Currency




نکته: توجه نمایید که نوع Currency بیشتر برای محاسبات مالی و اداری استفاده می شود.

ب ) متغیر رشته ای :

در نوشتن اکثر برنامه ها نیاز به متغیرهایی خواهد شد که حروف و کلماتی مثل نام افراد را نگهداری کنند. در ویژوال بیسیک این کار به عهده متغیرهایی هستند که از نوع String تعریف شوند.

ج ) متغیرهای دو مقداری ( منطقی ) :

گاهی متغیری لازم است که بتواند یکی از دو مقدار True یا False ( همان صفر و یک، یا درست و نادرست) را در خود نگهداری کند. این نوع در برنامه با کلمه کلیدی Boolean مشخص می شود. در ادامه با این متغیرها بیشتر آشنا خواهید شد.

د ) نوع تاریخ و زمان :

توضیح خاصی ندارد! فقط به یاد داشته باشید که با کلمه کلیدی Date مشخص می شود. همانگونه که از نام آن پیداست، برای کار با زمان و تاریخ کاربرد دارد.

ه ) نوع Variant:

این نوع می تواند انواع متغیرهای بالا را در خود جای دهد! یعنی در یک قسمت می تواند عدد باشد، و در قسمت دیگر رشته، و . . . !! البته بر خلاف گستردگی ظاهریش چندان پر کاربرد نیست.



تعریف متغیرها:

برای تعریف متغیر - و یا در واقع اعلان نوع آن - از ساختار زیر استفاده می کنیم:

Dim نام متغیر As نوع متغیر

به مثال های زیر توجه کنید:

Dim x As Double

Dim n , m As Integer

Dim fname , str1 , str2 As String * 10

دستور اول x را از نوع اعشاری double تعریف می کند.

در دستور دوم دو متغیر m و n از نوع صحیح integer تعریف می شوند (به علامت , بین دو متغیر توجه کنید).

در سطر سوم str1 ، fname و str2 هر سه از نوع String تعریف می شوند. با این تفاوت که رشته str2 حداکثر می تواند ۱۰ کاراکتر بپذیرد.

نکته بسیار مهم: در حقیقت تعریف کردن متغیرها در زبان ویژوال بیسیک باعث جلوگیری از بروز خطا وکمتر مصرف شدن حافظه می شود، و شما می توانید بدون این که متغیرها را تعریف کنید از آنها استفاده نمایید. اگر چه این امر بر وفق مراد تازه کاران است، ولی بهتر است در برنامه متغیرها را تعریف، و سپس استفاده کنید. یکی از مزایای این کار این است که اگر در برنامه ای نام متغیری را اشتباه تایپ کنید هنگام اجرای آن خطای عدم شناسایی متغیر دریافت می کنید. در صورتی که قصد دارید همواره از قاعده تعریف قبل از استفاده را به کار ببرید، کافی است عبارت Option Explicit را قبل از همه کدهای برنامه تایپ کنید.

برای مقدار دهی به متغیرهای تعریف شده دو روش وجود دارد: با دستورات انتساب - که با علامت = انجام می پذیرد - ، و با دستورات ورودی.
ما با دستور = به متغیرهای عددی که در بالا تعریف شده اند مقدار می دهیم:

x = -21.2

n = x

m = ( n + 2 ) * 3 ^ 2 / 5

fname = "ali"

در دستور اول عدد اعشاری 21.2- در x قرار می گیرد. دستور مقدار 21- را در n قرار می دهد.( چرا که n از نوع صحیح تعریف شده است.) مقدار m هم بر اساس تقدم عملگرها تعیین می شود. ترتیب این تقدم به صورت زیر است:

· ( ) : عبارتهای داخل جفت پرانتز بیشترین تقدم رو دارند.

· ^ : توان ریاضی

· * و / : ضرب و تقسیم اعشاری

· : تقسیم صحیح (یعنی حاصل این تقسیم همیشه عدد صحیح می باشد.)

· Mod : باقیمانده تقسیم را می دهد. مثلا در عبارت x = 15 Mod 2 مقدار x برابر 1 می شود.

· – و + : جمع و تفریق معمولی

بر اساس مطالب فوق مقدار m به این صورت محاسبه می شود:

m = ( -21 + 2 ) * 3 ^ 2 / 5 = -19 * 3 ^ 2 / 5 = -19 * 9 / 5 = -171 / 5 = -34.2

آخرین دستور کلمه ali را در متغیر رشته ای fname قرار می دهد. اما چرا ali داخل جفت گیومه قرار گرفته؟ عیارت زیر چرا درست عمل نمی کند؟

fname = ali

دو حالت مختلف را بررسی می کنیم:

اول: در ابتدای کدها از Option Explicit استفاده شده است. در این صورت برنامه به دنبال متغری با نام ali می گردد.

دوم: در ابتدای کدها از Option Explicit استفاده نشده است. در این صورت برنامه فرض می کند ali متغیری است رشته ای، و - چون هیچ مقدار خاصی ندارد - رشته تهی در fname قرار می گیرد.

هر دوی این حالتها برخلاف انتظار ماست. لذا برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی در ویژوال بیسیک رشته ها (دقت کنید که رشته ها، نه متغیرهای رشته ای) درون " " قرار می گیرند.

حال به عبارات زیر توجه کنید:

str1 = ”Visual “ + ”Basic”

str2 = str1

str1 = 1 + 3

fname = str1 + ” is an integer number”

در دستور اول دو رشته داخل گیومه با هم الحاق شده ، و رشته “Visual Basic” درون str1 قرار می گیرد. با دستور & نیز می توان همانند + دو رشته را به هم متصل نمود.

در دستور دوم محتویات متغیر str1 جایگزین محتویات str2 می شود. اما با توجه به اینکه str2 حداکثر گنجایش ۱۰ کاراکتر را دارد، تنها عبارت "Visual Bas" در آن قرار می گیرد.

در خط سوم سمت راست عملگر انتساب یک عدد صحیح، و سمت چپ یک رشته است. اما چون مقدار سمت راست در متغیر سمت چپ قرار داده می شود - که از نوع رشته ای است - مقدار عددی ۴ به مقدار رشته ای ۴ تبدیل می شود. یعنی:

str1 = "4"

توجه داشته باشید که دو عبارت زیر با هم تفاوت دارند:

str1 = 1 + 3

str1 = "1 + 3"

بر اساس توضیحات فوق در نهایت مقدار متغیر fname به صورت زیر خواهد یود:

fname = str1 + " is an Integer number" = "4" + " is an Integer number" = "4 is an Integer number"

نکته بسیار مهم: البته در نام گذاری متغیر ها باید از قوانین خاصی پیروی کرد. فاصله در نام گذاری متغیر ها مجاز نیست.
مثلاً Dim Ali Reza As Integer غلط است چرا که بین دو کلمه Ali و Reza فاصله است.



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 11:8 ::  نويسنده : مهدی

سلام
یک Label و یک Timer به فرم اضافه کنید.
کدهای زیر را در برنامه قرار دهید..

کد:

Dim S, D, Se As Integer

Private Sub Form_Load()
S = 1
D = 59
Se = 59
End Sub

Private Sub Timer1_Timer()
If Se >= 10 Then
   Label1.Caption = S & ":" & D & ":" & Se
   Se = Se - 1
ElseIf Se < 10 Then
   Label1.Caption = S & ":" & D & ":" & "0" & Se
   Se = Se - 1
End If

If Se < 0 Then
  Se = 59
  D = D - 1
End If

If D = 0 And Se = 0 Then
  D = 60
  S = S - 1
End If

If S = 0 And D = 0 Then
  Label1.Caption = "0:00:00"
  Timer1.Enabled = False
End If

End Sub

نمونه کار پیوست شد...



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب