درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش اومدید. فقط نظر یادتون نره نظرات شما عزیزان به بهتر شدن این وب کمک میکنه.


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 188
بازدید کل : 37221
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



Online User

فال امروز



IranSkin go Up
تفریحی - سرگرمی - آموزشی
پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 10:41 ::  نويسنده : مهدی

بازی های رایانه ای یک تفریح گران قیمت است ، با توجه به قیمت های فعلی ممکن است این حرف درست باشد ، اما با توجه به قیمت بازی ها و کنسول ها در گذر زمان، به نظر می رسد که شاید این حرف درست هم نباشد !

اگر نگاهی به قیمت کنسول های بازی از زمان Atari 2600 یعنی سال 1977 تا الان و PlayStation 4 و Xbox One در سال 2014 بیاندازیم ، می بینیم که قیمت های در سال های اخیر ارزان تر شده است ،کم قیمت ترین کنسول ها در تاریخ GameCube و Wii بوده اند با اختلاف قیمت 25 دلاری !

اگر بخواهیم نرخ های تورم و دیگر عوامل دخیل در چشم انداز های مالی را محاسبه کنیم باز هم نتیجه ها یکسان خواهد بود ، متوجه می شویم که نسبت با سال های گذشته کنسول های بازی به شدت ارزان تر شده اند ولی به نسبت از گرافیک و سخت افزار قوی تری بهره مند شده اند .

 



طبق یک سری گزارشات استودیو «2K چک» که شایعه شده بود در حال توسعه «مافیا 3» می باشد در شرف بستن استودیو پراگ می باشد و می خواهند تعداد کارمندان را کاهش دهند. احتمالا افرادی که می مانند به استودیو جدید منتقل خواهند شد.

با توجه به گزارشاتی از سوی Eurogamer CZ شعبه چک 2k در حال کم کردن نیروی کار است و باقی مانده کارمندان را به استودیو دوم منتقل می کند جایی که «مافیا 2» ساخته شد.

به علاوه، ده توسعه دهنده برجسته در استودیو «پراگ» در مکان کالیفورنیا دیده شده اند. اینطور که مشخص است اگر توسعه و ساخت «مافیا 3» در کار بوده است ادامه اَن به اَمریکا منتقل شده است.



اینطور که مشخص است و طبق اطلاعات قبلی که داریم به احتمال زیاد «مافیا 3» در حال ساخت بوده است.



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 10:37 ::  نويسنده : مهدی

رایانهٔ کوانتومی ماشینی است که از پدیده‌ها و قوانین مکانیک کوانتوم مانند برهم نهی (Superposition) و درهم تنیدگی (Entanglement) برای انجام محاسباتش استفاده می‌کند. کامپیوترهای کوانتومی با کامپیوترهای فعلی که با ترانزیستورها کار می‌کنند تفاوت اساسی دارند. ایده اصلی که در پس کامپیوترهای کوانتومی نهفته است این است که می‌توان از خواص و قوانین فیزیک کوانتوم برای ذخیره‌سازی و انجام عملیات روی داده‌ها استفاده کرد. یک مدل تئوریک و انتزاعی از این ماشین‌ها، ماشین تورینگ کوانتومی(Quantum Turing Machine) است که کامپیوتر کوانتومی جهانی (Universal Quantum Computer) نیز نامیده می‌شود.

اگر چه محاسبات کوانتومی تازه در ابتدای راه قرار دارد، اما آزمایش‌هایی انجام شده که در طی آنها عملیات محاسبات کوانتومی روی تعداد بسیار کمی از کوبیت‌ها اجرا شده است. تحقیقات نظری و عملی در این زمینه ادامه دارد و بسیاری از موسسات دولتی و نظامی از تحقیقات در زمینه کامپیوترهای کوانتومی چه برای اهداف غیرنظامی و چه برای اهداف امنیتی (مثل تجزیه و تحلیل رمز، Cryptanalysis) حمایت می‌کنند. اگر کامپیوترهای کوانتومی در مقیاس بزرگ ساخته شوند، می‌توانند مسائل خاصی را با سرعت خیلی زیاد حل کنند (برای مثال الگوریتم شُور، Shor's Algorithm). البته باید توجه داشت که توابعی که توسط کامپیوترهای کلاسیک محاسبه پذیر (Computable) نیستند، توسط کامپیوترهای کوانتومی نیز محاسبه پذیر نخواهند بود. این کامپیوترها نظریه چرچ-تورینگ را رد نمی‌کنند. کامپیوترهای کوانتومی فقط برای ما سرعت بیشتر را به ارمغان می‌آورند.



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 10:36 ::  نويسنده : مهدی

پاکت پی‌سی نوعی رایانه کوچک است که می‌توان آن را در یک دست گرفت، از نظر ابعاد به اندازه یک کتاب کوچک یا ماشین حساب است و جایگزین لپ‌تاپهای سنگین‌تر و گران‌قیمت به شمار می‌آید.صفحه لمسی از ویژگی بارز آنها به شمار می‌رود.

تقریباً همهٔ پاکت پی‌سی‌ها از سیستم‌عامل ویندوز موبایل استفاده می‌کنند.

داشتن سیستم‌عامل ویندوز و شباهت بیشتر آن به رایانه شخصی، کارآیی بهتر در زمینه صوت و تصویر و در کل مولتی‌مدیا، سازگاری بیشتر با بسته‌های نرم‌افزاری خاص مایکروسافت و در رأس آن آفیس، داشتن چند نرم‌افزار مختلف برای تشخیص دست‌خط، تولیدکنندگان متنوع و ... همه از مزایای این دستگاه‌ها می‌باشند .

کاربردهای پاکت پی سی جهت مشاغل گوناگون

بازرگانان و مدیران : تنظیم قرارهای ملاقات، دریافت و ارسال E-mail و فکس، مجموعه برنامه‌های Microsoft Office، تهیه نامه‌های تجاری و نمایش کالاها بصورت pdf، ضبط صوتی و تصویری مذاکرات وجلسات...

پزشکان و پرستاران : نصب انواع نرم‌افزارهای پزشکی و دارویی، تشخیص بیماری، تشکیل پرونده بیماران بصورت دیجیتالی، صدور نسخه بصورت Text، و یا Handwriting، ذخیره عکس بیماران...

مهندسان و طراحان : نصب و اجرای برنامه و فایلهای AutoCAD، ماشین حسابهای مهندسی با امکان رسم نمودار...

حسابداران : نرم‌افزارهای حسابداری سازگار با windows Mobile، برنامه Excel

دانشگاهها و موسسات آموزشی : نصب انواع نرم‌افزارهای آموزشی، کتابهای الکترونیک، دیکشنری، نمایش اسلاید وفیلم، ضبط و پخش صدا(voice Record) و تصویر کلاسها و سمینارها...

آژانس‌های املاک : جستجو و نمایش سریع فایلهای املاک و آپارتمانها بصورت عکس و فیلم، ثبت درخواست متقاضیان...

شرکت‌ها ی پخش و بازاریابی : نمایش عکس و فیلم محصولات بصورت دیجیتال، لیست قیمت کالاها و امکان ثبت سفارش و صدور فاکتور...

رستوران‌ها : دریافت سفارش و ارسال همزمان به صندوق و آشپزخانه، کنترل انبار

شرکت‌های حمل و نقل : کنترل مسیر و موقعیت جغرافیایی ناوگان حمل و نقل در هر زمان

 

 

 

قدر اونیو بدون که کهنه پوشید تا تو نو بپوشی.

 



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 10:35 ::  نويسنده : مهدی

سوال ساده شخصیت خود را کشف کنید!
با 7 سوال ساده شخصیت خود را کشف کنید!




به سوالات زیر با دقت و صادقانه پاسخ بدهید و در پایان تعبیر پاسخ هایتان را مشاهده بفرمائید...

1- دریا را با كدام یك از ویژگی های زیر تشریح می‌كنید؟
آبی تیره، شفاف، سبز، گل‌آلود

2- كدام یك از اشكال زیر را دوست دارید؟
دایره، مربع یا مثلث

3- فرض كنید در راهرویی راه می‌روید. دو در می‌بینید. یكی در 5 قدمی سمت چپ تان و دیگری در انتهای راهرو. هر دو در باز هستند. كلیدی روی زمین درست جلوی شما افتاده است. آیا آن را بر می‌دارید؟

4- رنگهای روبرو را به ترتیب اولویتی كه برایتان دارند بگویید .
قرمز، آبی، سبز، سیاه و سفید

5- دوست دارید در كدام قسمت كوه باشید؟
6- در ذهنتان اسب چه رنگی است؟
قهوه‌ای، سیاه یا سفید

7- توفانی در راه است. كدامیك را انتخاب می‌كنید: یك اسب یا یك خانه؟
----------------------------------------
و اما پاسخ‌ها:


1- آبی تیره : شخصیت پیچیده
سبز: آسان گیر و بی‌خیال
شفاف: به سادگی قابل درك
گل‌آلود: آشفته و سردرگم


2- دایره : سعی می‌كنید طوری رفتار كنید كه خوشایند همه باشد.
مربع: خودرأی و خود محور
مثلث: یك دنده و لجباز
)اندازه اشكال با خودخواهی و منیت شما ارتباط مستقیم دارد(

3- بله : شما آدم فرصت طلبی هستید
نه: آدم فرصت‌طلبی نیستید.

4- این سئوال، اولویت‌های شما در زندگی را مشخص می‌كند.
آبی: دوستان/ روابط
سبز: شغل و حرفه
قرمز: شهوت و دلبستگی
سیاه: مرگ
سفید: ازدواج

5- میزان ارتفاعی كه انتخاب می‌كنید رابطه مستقیم با میزان جاه طلبی شما دارد .


6- قهوه‌ایی: فروتن و خاكی
سیاه: غیرقابل پیش‌بینی، سركش، هیجان‌انگیز
سفید: برتر، مغرور، تاثیرگذار


7- این سئوال، اولویت‌های شما به هنگام مشكلات را تعیین می‌كند.
اسب: همسر
خانه: فرزندان



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 10:29 ::  نويسنده : مهدی

ویژوال بیسیک توسعه یافته زبان برنامه‌نویسی بیسیک می‌باشد. بیسیک توسط پروفسور جان کمنسی و توماس کرتز از کالج دارتموث برای نوشتن برنامه‌های ساده ایجاد شد. طراحی آن از اواسط دهه ۱۹۶۰ آغاز گردید.

ویژوال بیسیک تا نسخه ۳ به صورت ۱۶ بیتی بود. از نسخه ۵ به بعد فقط ویرایش ۳۲ بیتی آن ارائه شد. (نسخه ۴ هم به صورت ۱۶ بیتی و هم به صورت ۳۲ بیتی عرضه شده بود.)

ویژوال بیسیک از نسخه ۶ به بعد بر پایه چارچوب دات‌نت (NET.) ارائه شد.

اگر چه با ظهور ویژوال بیسیک دات نت اکثر برنامه‌نویسان ویژوال بیسیک ۶ به آن گرویدند، ولی نسخه ۶ همچنان طرفداران ویژهٔ خود را دارد.

ویژوال بیسیک برای توسعه سریع نرم‌افزار (RAD یا Rapid Application Development) بر پایه رابط گرافیگی کاربر (GUI یا Graphical User Interface) توسعه داده شد. دسترسی آسان و سریع به پایگاه دادهها با استفاده از DAO ،RDO یا ADO و ایجاد کنترل‌های اکتیو ایکس از جمله مواردی هستند که این زبان را برای RAD مناسب کرده‌اند.

برنامه‌نویسی در ویژوال بیسیک به صورت رخدادگرا و شئ گرا می‌باشد.

در برنامه‌نویسی تجاری، ویژوال بیسیک جز محبوب‌ترین‌ها است. بنابه آماری که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد، ۵۳٪ از برنامه‌های تجاری با استفاده از این زبان تولید شده‌اند.



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 10:28 ::  نويسنده : مهدی

مواد لازم:
خامه 100 گرم
پنيرخامه‌اي 100 گرم
پيازچه 4 قاشق سوپخوري، خرد شده
پنير گودا و موتزارلا 1 پيمانه، رنده شده
سس خردل 2 قاشق چايخوري
آويشن 1 قاشق چايخوري
نمك، فلفل به ميزان لازم
نان تست 10 برش
شير 4 قاشق سوپخوري
تخم‌مرغ 2 عدد، زده شده
آرد به ميزان لازم
پودر سوخاري 1 پيمانه
پودر پنير پارمزان يك‌دوم پيمانه
طرز تهيه:
خامه، پنيرخامه‌اي، پيازچه‌ي خرد شده، پنيرهاي رنده شده، خردل، آويشن و كمي نمك و فلفل را با هم كاملاً‌ مخلوط كنيد. روي نيمي از نان‌ها را كاملاً با تركيب پنيرها پوشانيد و يك برش ديگر نان روي آن بگذاريد. با دست فشار دهيد تا كاملاً‌ به هم بچسبد. با چاقوي اره‌اي يا يك چاقوي تيز هر كدام را به 2 يا 4 قسمت مثلثي شكل برش دهيد. شير و تخم مرغ ها را با چنگال بزنيد تا كاملا صاف و يك دست شود. هر برش را ابتدا در آرد سفيد، بعد در مايه شير و تخم‌مرغ زده شده و در انتها در تركيب پودر سوخاري و پنير پارمزان بغلتانيد. ساندويچ‌هاي آماده را در سيني و به مدت حداقل 1 ساعت در يخچال بگذاريد تا مواد كاملاً‌ جذب شوند. در روغن يا تركيب كره و روغن مايع سرخ كرده و سرو كنيد.
1ـ انرژي كل اين دستور 4508 كيلو كالري مي‌باشد كه 59 درصد آن از كربوهيدرات، 18 درصد آن از پروتئين و 23 درصد آن از چربي تأمين مي‌گردد.



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 10:26 ::  نويسنده : مهدی

مواد لازم براي چهار نفر

گوشت چرخ‌كرده: 500 گرم

مغز نان باگت: يك و نيم پيمانه

جعفري خرد شده: سه قاشق سوپخوري

تخم‌مرغ: يك عدد

شير: نصف پيمانه

سير: دو حبه

رب گوجه‌فرنگي: يك قاشق سوپخوري

پياز رنده شده: يك عدد

پنـير گـودا: 80 گرم

سس گوجه‌فرنگي: به ميزان لازم

نمك و فلفل از هر كدام: يك قاشق چايخوري

ادويه: نصف قاشق چايخوري

آرد سفيد:‌ به ميزان لازم

روغن براي سرخ كردن: به ميزان لازم

طرز تهيه

ابتدا مغز نان باگت را در شير حل كرده و كنار مي‌گذاريم، سپس پياز را به همراه روغن در تابه تفت مي‌دهيم تا پياز سرخ و طلايي شود. سير رنده شده را نيز تفت داده و كنار مي‌گذاريم.

گوشت چرخ‌كرده، پياز داغ، سير، جعفري، رب گوجه‌فرنگي، نمك، فلفل، تخم‌مرغ، ادويه و مغز نان حل شده در شير (شير اضافي آن را جدا مي‌كنيم) را با هم مخلوط كرده و ورز مي‌دهيم. مقداري از مايه برداشته، به صورت كلوچه گرد درآورده، سپس در آرد مي‌غلتانيم و در روغن داغ روي حرارت متوسط اطراف آن را سرخ مي‌كنيم، بعد در سيني فر قرار داده، پنير گودا را روي آن ريخته و در طبقه وسط فر، و با حرارت 175 درجه سانتي‌گراد به مدت 15 دقيقه قرار مي‌دهيم تا پنير آب و طلايي شود.

پس از آماده شدن با سس گوجه‌فرنگي آن را سرو كرده و با سبزيجات دلخواه غذاي‌مان را تزيين مي‌كنيم.

نکته

مغز نان باگت باعث لطافت اين كلوچه مي‌شود.

مي‌توان به جاي تخم‌مرغ فقط از زرده تخم‌مرغ در اين كلوچه‌ استفاده كرد.

سـس گوجـه‌فرنگـی

مواد لازم براي سه تا چهار پيمانه

گوجه‌فرنگي متوسط: پنج عدد

رب گوجه‌فرنگي: دو قاشق غذاخوري

پياز متوسط نگيني خرد شده: يك عدد

سير رنده شده: دو حبه

جعفري خرد شده: دو قاشق غذاخوري

پودر آويشن: يك قاشق چايخوري

روغن زيتون: سه قاشق غذاخوري

نمك: يك قاشق غذاخوري

فلفل سياه: يك قاشق چايخوري

طرز تهيه

روغن را در قابلمه مناسبي روي حرارت قرار مي‌دهيم تا كمي داغ شود، سپس پياز را در آن تفت داده تا كاملا طلايي شود. سير را نيز اضافه كرده و يكي، دو بار هم مي‌زنيم. گوجه‌فرنگي‌هاي پوست گرفته و رنده شده را كه از صافي رد كرده‌ايم به همراه رب گوجه‌فرنگي، جعفري، آويشن و يك پيمانه آب به مواد اضافه مي‌كنيم و با قاشق چوبي كاملا هم مي‌زنيم تا يك‌دست شود. در قابلمه را مي‌بنديم و مي‌گذاريم تا به مدت 20-25 دقيقه با حرارت ملايم بجوشد، سپس نمك و فلفل را اضافه كرده و 10 دقيقه ديگر روي حرارت قرار مي‌دهيم.

نکته

اين سس در يخچال تا يك هفته قابل نگهداري است.

اصولا سس‌ها در ظرف شيشه‌اي در بسته نگهداري مي‌شوند.



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 10:25 ::  نويسنده : مهدی

مـواد لازم

بیسـکویت کاکائویی پودر شده: 250 گرم (دو پیمانه)

کره ذوب شده: 100 گرم

شیر: 750 گرم

آرد گندم: دو قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت: هفت قاشق غذاخوری

شکر: نصف پیمانه

پودر کاکائو: دو قاشق غذاخوری

ژلاتین: سه قاشق غذاخوری

آب سرد: 1/4 پیمانه

میوه‌های فصل خرد شده: به میزان لازم

پودر کاکائو یا شکلات رنده شده برای تزیین: به میزان لازم

طرز تهیه

یک قالب کمربندی 30 ×20 سانتی‌متری را چرب کرده، سپس کره و بیسکویت را با هم ترکیب نموده و این مخلوط را کف قالب کاملا فشار داده و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار می‌دهیم. شیر، آرد گندم، نشاسته ذرت، شکر و پودر کاکائو را با هم مخلوط كرده، روی حرارت قرار می‌دهیم و مرتب هم می‌زنیم تا به جوش آید. پس از جوش آمدن روی حرارت ملایم سه دقیقه مواد را هم می‌زنیم. ژلاتین را با آب ولرم مخلوط کرده و روی بخار آب به روش بن‌ماری حل می‌نماییم، سپس آن را به مایه شکلاتی می‌افزاییم و کاملا هم می‌زنیم. قالب را از یخچال در آورده و میوه‌ها را مخلوط بیسکویت می‌ریزیم. مایه شکلاتی را روی لایه بیسکویت و میوه پخش کرده و در یخچال به مدت شش ساعت قرار می‌دهیم. اطراف قالب را با دستمال گرم حرارت داده، قالب را باز کرده و با پودر کاکائو تزیین می‌کنیم.



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 10:24 ::  نويسنده : مهدی

مواد لازم:
كيوي 2 عدد
تخم‌مرغ 2 عدد، پخته
مايونز 2 قاشق سوپخوري
سس تاباسكو، فلفل، نمك به مقدار كافي
جعفري كمي
طرز تهيه:
كيوي را پوست كنيد و حلقه حلقه كنيد.تخم‌مرغ پخته را با سس تاباسكو، فلفل و نمك مخلوط كنيد.روي هر يك از حلقه‌هاي كيوي تخم‌مرغ قرار دهيد. با جعفري تزيين كنيد.
نكته:
به جاي سس تاباسكو مي‌توانيد از هر نوع سس فلفل تند ديگري نيز استفاده كنيد.



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب